priscillalengkeek.reismee.nl

Regen, Autopech & Mechanic John PART 2

Hij kwam aan in zijn kleine busje met zijn vrouw en na 30 min vertelde hij ons dat de MAP filter vervangen moest worden. Een onderdeel dat eerst besteld moest worden bij het Holden bedrijf en dan hier naar toe gestuurd moest worden. En dat kon wel een aantal dagen duren. Of we een overnachtingsplek hadden. Ehm nee niet echt we waren van plan een dagje in de Grampians te blijven niet een nacht. Maar gelukkig wist Mechenic John wel een goede camping waar we ons veilig zouden voelen. En nederlandse camping nog wel. Achter de balie werkte voornamelijk nederlanders en de eigenaresse was ook een nederlandse. Ik denk dat ze medelijde met ons had want ze gaf ons ook nog een redelijke korting op ons verblijf op haar camping. En ik moet zeggen het was een super leuke en goede camping. Er was een verwarmt zwembad, een openbare campingkeuken en goede douches. En als toppunt liepen er over de camping wilde kangaroes. Dat was heel appart, vooral s'avonds als je dan in het donker naar de toiletten moest. Dan moest je tussen de kangaroes door lopen en zorgen dat je niet te dicht bij kwam want dan gingen ze rechtop staan en grommen. En die kangaroes zijn groot!!!

O ja we zijn ook nog je hele week weggeregent in ons tentje in de Grampians, ons tentje lekte zelfs door op een bepaald moment en we moesten vluchten naar de gemeenschappelijk ruimte voor de rest van de dag. Je begrijpt dat van wandelen dus ook niet veel gekomen is.

een week later had mechanic John eindelijk het onderdeel voor onze auto. Hij liet het nog even aan ons zien voordat hij het in de auto zetten. Het bleek een klein electronisch onderdeel te zijn en het was maar 4 cm groot. Dat zo'n klein deel zo veel problemen kan verzorgen, ongelooflijk!!

maar goed nu is de auto weer gemaakt en moet ons volgens mechanic john geen problemen meer geven. In de woorden van Mechanic John; Your car sould be fine now unless you get a gremlin in your car. Wat dat dan ook mag beteken.

Vervolgens zijn we aan de Great Oceaan Road naar melbourne begonnen. Een super lange weg aan de kust en langs de kliffen met veel toeristische plekken. En veel toeristen waren er zeker. Vooral Aziaten in hun witte totyota camry. We zijn op de meeste plekken 10 min gestopt en zijn snel weer verder gereden weg van de aziaten. Vrijdag kwamen we eindelijk aan in Melbourne en het warme weer. Ook de Great Ocean Road was erg koud. Maar in melbourne werden we verwarmt met 31 graden. Eindelijk!

We blijven in totaal 4 dagen in Melbourne en dan gaan we door Canberra en Sydney. We willen 16 Februari in Sydney zijn. Vanuit daar kijken we dan wel weer verder.

Dit was het voor deze keer. Ik ben beniewd wat we nog meer gaan meemaken op onze reis. De afgelopen twee weken waren in ieder geval al heel bijzonder.

Cheers!

Priscilla

Marion

Wat een verhaal zeg ???? Duidelijk geen all inclusive van Neckermann Reizen...veel plezier en geen (auto)pech de komende tijd! ????????????????

Marion

Die vraagtekens waren emo's ;-) maar waar die nou gebleven zijn? :-)

Oma Gezina

Hai Priscilla
Wat fijn om weer wat van je te horen maar die autopech was minder maar ja je bent nu lekker uitgerust zullen we maar denken
Heel apart ook zo tussen de kangaroe's camperen wie maakt dat nu mee leuk hoor
Veel plezier verder en geen pech meer met de auto
Dikke kus oma en opa xx

martin

Leuk verhaal weer en een gremlin is een beest uit een Hollywood film van alweer even geleden. Gr van ons martin , esther , fleur en bart.