priscillalengkeek.reismee.nl

Brisbane & Fraser Island

Hoi Allemaal,

In Brisbane hebben we eerst een weekje gerelaxed in het huis van een familielid van anna's au pair gezin. Zij was zelf niet aanwezig wat inhield dat anna en ik het huis voor ons zelf hadden voor een aantal dagen. Na twee weken kamperen was dat een enorme luxe. We hebben in die week alleen maar geluierd en filmpjes gekeken. Het regende toch veel dus veel anders konden we ook niet doen. Na 5 dagen zijn we verhuisd naar het hostel in het centrum van Brisbane. Daar zijn we ruim anderhalve week gebleven. Langer dan we eerst wilden, we hadden de tijd helaas nodig om de auto te kunnen verkopen. Dat was ook nog een heel gedoe. Om de auto te kunnen verkopen moet je eerst een road worthy certificate regelen. Dat is een goedkeuring van de automonteur dat er niets mis is met de auto en je er veilig mee kunt rijden. En natuurlijk kwam onze auto niet door de test heen. We moesten eerst weer een onderdeel vervangen voordat we goedkeuring kregen en we de auto officieel mochten verkopen. En dit moest allemaal nog even snel voor pasen gebeuren. Gelukkig hadden we een super aardige monteur die voor ons op zijn vrije dag (het was goede Vrijdag) langs kwam om onze auto te repareren. Hij zou eigelijk op de donderdag komen maar toen bleek de monteur zelf met zijn dienstwagen langs de kant van de weg te staan met pech. Uiteindelijk hebben we de auto de dag voordat we uit brisbane vertrokken kunnen verkopen.

Brisbane is trouwens een stuk kleiner in vergelijking met Sydney en Melbourne. Het heeft een mooie winkelstraat en een leuk uitgaansgedeelte in Southbank aan de overkant van de rivier. Maar verder is er niet veel te beleven. Het leukst aan Brisbane vond ik de City beach. Nou ja het is niet echt een beach. Omdat brisbane geen natuurlijke stranden heeft hebben ze er zelf een aangelegt. Direct naast de rivier, in Southbank en om er ook te kunnen zwemmen loopt het strand over in een zwembad. Het is het vreemdste zwembad/strand dat ik ooit het gezien. Maar wel leuk om een dagje in door te brengen. Daarnaast was er vlak bij ook een schattigge kleine markt. Met etenskraampjes die corn on a cob verkochten en patato on a stick. Dat zijn echt dé australische snacks die je op iedere markt of festival terug vind.

Na brisbane zijn we met de bus naar Noosa gereist. Noosa is een van de surfdorpjes in Queensland. Het meest opmerkelijkste aan Noosa was ons Hostel. We verbleven in een volliedig roze geschildert gebouw met overal Indiaase beelden en foto's van India. Zelfs de wierrook was overal aanwezig. We zijn twee dagen in Noosa gebleven en toen doorgereisd naar Rainbow Beach. Vanuit hier vertrolk onze tour naar Fraser Island. Het was een driedaagse tag along tour. Wat in houd dat je met een hele groep in vier fourwheel drive Jeeps met de veerpond naar Fraser Island gaat. Iedereen die ouder dan 21 is mag dan in die jeeps rijden. In onze groep waren er van de 30 deelnemers maar 6 personen die boven de 21 waren en mochten rijden, inclusief mijzelf. De tourguide reed altijd in de voorste auto en gaf onderweg instructies aan de andere bestuurders via de radio tijdens het rijden. Het was super leuk maar tegelijkertijd ook heel zwaar. We hebben geleerd over hobbelige landweggetjes, door water en over het strand leren rijden. Vooral over het zachte zand rijden was er moeilijk. Als je te veel wisselde in de snelheid kwam je vast te zitten in het zand. We zijn op Fraser Island naar twee verschillende meren gereden, Lake mckenzie en Boomajin. Beide meren hadden het helderste water dat ik ooit gezien heb. Volgens de tourguide bestonden de meren alleen maar uit regewater waardoor het het helderste en schoonste water in australie is. Daarnaast zijn we ook nog naar Eli creek geweest waar je een stukje met de stroom mee kon drijven. Op de derde dag kwam de tour helaas tot zijn einde en moesten we weer terug naar Rainbow Beach. Hierna reizen we naar Hervey bay voor een paar dagen en op het laatste moment hebben we besloten om ook nog een paar dagen in Agnes Water te verblijven.

Tot de volgende blog! :)

Priscilla