priscillalengkeek.reismee.nl

Sydney, Byron Bay & Gold Coast

Hallo allemaal,

Weer een tijd geleden sinds mijn laatste blog. Dat is het nadeel als je gaat camperen, We hebben meestal geen stroom en Wifi. Hier mijn samenvatting de afgelopen periode over Sydney en de reis daarna.

In Sydney zijn we totaal een hele week verbleven. En zelfs dan heb je nog tijd te kort. Je kunt helaas nooit alles zien. Ik denk dat je dan minstens anderhalve week nodig hebt. Maar we hebben een paar leuke dingen uitgekozen en zijn die gaan doen. Allereerst zijn de naar Paddy's market geweest. Deze is op vijf minuten loopafstand van ons hostel in China town. Een drukke markt met van alles en nog wat en vooral veel namaak tassen en portomonnees (Van Chanel tot Louis Viton en Mikel Kors). Het het is in heel China town altijd super druk en het lijkt of alles altijd open is. Super leuk om door te lopen en te gaan eten.

Mijn favoriete bezigheid in sydney is om van chinatown naar Darling Harbour te lopen en dan de veerpond te nemen naar Circular Quey. Die veerpond gaat langs Luna park, onder de Syndey Harbour Bridge door en langs het Opera House. Je kunt dus in een keer alle grote toeristische trekpleisters zien vanaf het water. Het is een stuk leuker en ernorm veel goedkoper dan een toeristische rondvaart. We hebben een dag veel regen gehad in sydney maar dat was een mooie dag om een rondleiding door het opera house te doen. Ik moet zeggen het gebouw ziet er van binnen super mooi uit. Je mocht zelfs de zalen in, alleen mocht je hier geen foto's maken. Er waren vaak producties bezig met opbouwen en daar mag je natuurlijk geen foto's van maken.

Op de mooie dagen hebben we de beroemde stranden van Syndey bezocht. Je hebt Manly, daar moet je ook met de veerpond naar toe. Hier wordt volgens mij de komende week een grote surf wedstrijd gehouden. Helaas zijn wij dan al weg. En natuurlijk het bekende Bondi beach, van de tv serie. We hebben hier een middagje lekker op het strand gelegen. Wat een hoge golven heb je daar trouwens het is best gevaarlijk om daar de zee in te gaan. Je kunt niet te diep, als er dan een hoge golf komt kom je niet meer boven. We hebben uiteraard ook uitgebreid de strandwachten bekeken en de cameramensen. Er werd op dat moment ook gefilmd. Al denk ik niet dat wij ons zelf terug zullen zien op de camera. Maar je weet maar nooit!

Na syney zijn we doorgereden naar de Blue mountains, dat ligt een uurtje buiten Sydney. Het moet een hele mooie plek zijn. In de Blue Mountains verbleven we met ons tentje op een van de gratis campings. De camping in de blue mountain zat naast een uitkijkpunt hoog op een heuvel. Super mooie plek om te blijven. We hebben een paar wandelingen gemaakt in de blue mountains maar daar hadden we tijdens het lopen al snel spijt van. Wat een hitte, dan is een twee uur durende wandeling een flinke uitdaging. We zijn drie dagen in de Blue Mountains gebleven, we wilden nog langer maar het zou gaan regenen dus zijn we snel verder naar het noorden gevlucht. Op zoek naar beter weer. Helaas vonden we daar ook alleen maar meer regen.

Voor het hele stuk tussen Syndney en Brisbane hebben we drie weken uitgetrokken en met veel regen en weinige touristische atractties onderweg is dat super lang. Achteraf hadden we er minder tijd voor kunnen uittrekken.

Net voor brisbane hebben we twee leuke stopt gehad. De eerste was Byron Bay. Dit is een echt surfersdorpje. Buiten het strand en de kleine boetiekjes en vele surfboard winkels is er niet meer te doen. In sydney hadden we al een surfles geboekt bij een van de surfscholen in Byron bay. Het was een hele middag waarbij je instructies kreeg en daarna het water in mocht met je surfboard om het uit te proberen. Het ssurfboard was zwaarder dan ik had verwacht en het kost super veel kracht om met je surfboard door de golven heen te lopen naar een goede plek om op je board te klimmen. De hele les werd gefotografeerd door de surfschool zelf. Alleen had de fotograaf blijkbaar voorkeur voor bepaalde deelnemers en heeft niet iedereen een foto van zichzelf tijdens de les. Daar hoorde ik helaas bij. Ik heb alleen de groepsfoto. Niet dat het heel erg is. Ik kwam tijdens de les niet verder dan gehurkt op mn surfboard zitten. Maar het was een leuke ervaring en ik ben blij dat ik het geprobeerd heb.

Na byron bay zijn we naar Surfersparadise geweest. Daar hebben we een beetje afgewisseld tussen de winkels en het strand. Iedereen gaat vooral naar de Gold Coast en Surfers paradise voor de pretparken. Maar die waren net iets te duur voor ons. In plaats daarvan zijn we een dagje naar Tamborine Mountain geweest. Daar hebben we een beetje gewandelt en zijn we bij de Glowworms gaan kijken. Ze hebben daar een grot gebouwd speciaal om de Glowworms in leven te houden en geven er ook rondleidingen. Best grappig om te zien. Na de Goldcoast en Surfers Paradise zijn we doorgereden naar Brisbane. Maar dat volgt nog.

Oma Gezina

Hoi Wijvie
Leuk om weer een mooi verhaal van je te lezen
En je geniet dat vinden wij terug in je verhalen je zal wel een lekker kleurtje hebben zo met dat surfen lekker hoor
Ben benieuwd of jullie de auto al verkocht hebben zal mooi zijn zo voor de laatste weken he
Geniet nog lekker en we kijken weer uit naar het volgend verhaal
Dikke kus en veel liefs
Oma Gezina en Opa Michiel xxxxxxx